Yazı Detayı
05 Aralık 2019 - Perşembe 09:30 Bu yazı 63 kez okundu
 
ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN, ÖĞRENİRKEN ÖĞRENEN
Ali BAZENCİR
 
 

Bir Öğretmenler Günü’nü daha geride bıraktık. Otoriteler bu günü  kutsal, geleceğin iradesini şekillendiren, çocuklarını anne babaların elinden alarak törpüleyip ideal kıvama ulaştırmaya hazırladığı bilinen mesleğe ayırmakla isabetli bir karar vermişler kuşkusuz.

 Yılın 365 gününden bir günü bu meslek grubu için ayıran, çeşitli seremoniler ile destekleyen, öğrencileri tarafından hediyeler sunularak aralarındaki varsa soğuk buzların erimesine, güçlü ve eğitim süresi boyunca güven ilişkisini tesis edecek bağlar kurmayı hedefleyen amaçlar; elbette ki ideal bir bireyi yetiştirme masum çabalarından öteye girişimler değildir.
Toplumsal olarak ta eğitim/öğretim dünyasına yeni yeni kazandırılan değerler, yılın bu vaktine denkleştirilen geleneksel etkinlikler; eğitim, öğretim, talim, terbiye kurumu mesleği öğretmenliğe saygın, itibarlı bir o kadarda kutsiyet kazandırılarak, çocukların toplumu na, doğası na  yararlı, sorumlu bireyler yetiştirme gerçeğine zorlama haricinde iyi niyet çabaları olarak öngörülmektedir elbette. Bunun yanında öğretmen rolünde bulunan varlığın da aynı hassas düşünceler taşıyarak ebeveynlerin biricik varlıklarının gelecek ile alakalı toplumsal kaygılarını karşılayıp altını doldurabilecek yetkinlikteki standartları özümseyerek ortaya koyabiliyorlar mı? Herkesin çok iyi bildiği gibi bir öğrencinin okul ile tanışıklığı, eğitime bütün duyargaları ile katılım sağlaması, oryantasyonu; eğiticisi tarafından onu eğitim dünyasına karşılama şekli, kabul etme biçimi, eğitimi gerekli kılacak, sevdirecek olan, öğrencide bıraktıkları ilk izlenim ve aile ortamında verilen değerin,  önemin aynı performans ile kendisini özgür hissedebileceği, bakış açısına saygı duyulabileceği, ortamlardaki eğiticilerin pozitif tavırlarından geçtiği bilinmektedir. Yine herkes tarafından “başarısız öğrenci yoktur sadece eğitime tüm yönleri ile hazırlanamamış öğrenci vardır.” ilkesinin iyi bir nihayetin tahvili için olmazsa olmazlığı bilinmektedir.  Küçükken iyi bir öğretmene denk gelmek kadar büyüleyici bir şey yoktur.
Örneğin Bir öğrencinin derse ve eğitime geç iştiraki ve tüm benliği ile katılım sağlayamaması onu diğer öğrenciler arasında hor karşılayıp müeyyideler uygulama yerine fedakarlık ve farklılık gösterilerek geç iştirakinin gerçek nedenin tespiti ile lüzumu halinde aile, arkadaş çevresi ile birlikte hareket seçeneği dahil sorunu tolere yöntemi tercihle, öğrenci ile eğitim arasında sarsılmaz bir güven ilişkisi tesisi, devamında öğrenci için eğitimde yüksek motivasyona sebep olunmalıdır. Aynı şekilde derse ilgisiz, kayıtsız, dalgın duran öğrencilerin durumları aile, arkadaş çevreleri görüşmeleri programları oluşturularak özendirilmeli yetmez ise profesyonel desteklerle öğrenciyi ilgisizliğe iten nedenleri giderici yaklaşımları tercih ile öğrenci öğretmen ilişkisi güçlendirilmelidir.
 Ülke geçmişimizde özel öğretim kurumları dâhil, alternatif eğitim (dershaneler) seçenekleri başarısız stratejileri deneyimleri ile birlikte kültürümüzde ve İnsanlık tarihinde bilgiye doymuş kişi bahsi edildiğinde akla ilk gelenlerin bile bir harf öğretilme uğruna kırk yıl kölelik teminatı ortaya koyarken, sıradan cahillerin cüretkârlık kaynaklı tavan yapmış özgüvenleri tarihin akışını akamete uğratmanın anlaşılır bir tarafı nasıl olabilmelidir. ‘’Yeryüzünün eğitimcisi olmak için gökyüzünün öğrencisi olmak gerektiği’’ söylemi sosyal medyada günün sözü şeklinde kendilerinden bir parça bularak yapılan paylaşımlardan öteye somut çabalar ortaya konularak hak ettiği değer verilebilmelidir. Bağnazlığın masum kurbanı, İskenderiyeli hypetia atfettirilen  “ hayâsız öğretmen “ öldürüldüğünde Yunan tanrıları ile beraber sorgulama özgürlüğünün ortadan kalkışı bir kez daha aydınlanmanın üstünü örterek karanlıkları dayatıyordu toplum mühendisleri tarafından. Milletleri, devletleri, toplumları, aileleri, insanları, çevreyi, kurtaracak ancak ve yalnız anneler ve her şeyin başı eğitim/öğretimdir, öğretmendir.
İyi bir öğretmen, kendisini yavaş yavaş gereksiz kılabilen, verdikleri ile vücutta ve ruhtaki güzelliği ve mükemmelliği son mertebesine kadar heykeltıraş hassasiyetinde kusursuz veya kusursuzluğa yakın eserler meydana getirmeyi amaçlamalıdır. Öğrencilerimizi, toplumumuzu olumlu yönde değiştirip, dönüştürecek, klasik bakış  açısından uzak, hiç bir şeyin, en önemlisi de ihtirasların etkisinde kalmadan, güzel bir gelecek için en küçük düşünceyi taşıyarak kaygı duyan, yüreklere bilgi işlemeyi becerebilen bütün duyarlı öğretmenlerimizin gününü tebrik ediyorum.

 
Etiketler: ÖĞRETİRKEN, ÖĞRENEN,, ÖĞRENİRKEN, ÖĞRENEN,
Yorumlar
BİNGÖL Egazete
Yazarlar
Önemli Haberler
Anketler
Belediye'ye devredilen askeri alana ne yapılsın ?
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Başakşehir FK
69
0
5
9
20
34
2
Trabzonspor
65
0
5
11
18
34
3
Beşiktaş
62
0
10
5
19
34
4
Sivasspor
60
0
8
9
17
34
5
Alanyaspor
57
0
9
9
16
34
6
Galatasaray
56
0
8
11
15
34
7
Fenerbahçe
53
0
11
8
15
34
8
Gaziantep FK
46
0
10
13
11
34
9
Antalyaspor
45
0
11
12
11
34
10
Kasımpaşa
43
0
15
7
12
34
11
Göztepe
42
0
14
9
11
34
12
Gençlerbirliği
36
0
16
9
9
34
13
Konyaspor
36
0
14
12
8
34
14
Denizlispor
35
0
17
8
9
34
15
Çaykur Rizespor
35
0
19
5
10
34
16
Yeni Malatyaspor
32
0
18
8
8
34
17
Kayserispor
32
0
18
8
8
34
18
MKE Ankaragücü
32
0
16
11
7
34
Arşiv